PR- ИЛЮЗИИ И ХИМЕРИ
Връзките с обществеността са полезни и дори задължителни, но съществуват и ред недоразумения около използването на тази рекламна техника.
Първо, когато пиарът използва каналите за информация- вестници, списания, радио, телевизия и интернет, той няма директен контрол върху доставянето на съобщението и начина по който то стига до обществеността.
Един пример: пиарът може да прекара часове в разговор с журналиста, обяснявайки му дейността на организацията им, а след това при прочита на статията да открие, че дори името на компанията не е споменато в материала. Или, което е още по- лошо, името на фирмата, нейният слоган или домейнът на нейния сайт да са изписани погрешно.
Друг недостатък е, че докато рекламните послания се обмислят внимателно и се предават по писмен начин, пиарът обикновено дава информация на репортер, който след това я превръща в част от новина. По този начин крайното послание може да НЕ е точно такова, каквото пиарът е планирал.
Пиар кампанията има потенциал да доведе до висока възвращаемост на разходите, но може и да произведе обратен ефект, ако медията, на която е предадено съобщението, НЕ сметне историята за значима.
Друга опасност, която крият пиар кампаниите е шансът, събитието, което се промотира, да бъде изместено от по-значими новини като войни, глобални климатични катаклизми или жестоки престъпления.
На последно място, в някои области по света, влиянието на традиционните новини е твърде слабо, така че най-добре би било PR- специалистите да се ориентират към нови методи, чрез които да достигнат до аудиторията.
Чудесни възможности в това отношение ни предоставя Интернет. Има десетки начини за НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНА популяризация и реклама в Мрежата. Всичките те могат да бъдат изучени и усвоени в моя курс по Интернет маркетинг „Как да печелим добри пари от Интернет”. Открийте този изключително изчерпателен курс в сайта www.LudiPari.com сега!
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ