Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
22.11.2010 06:01 - СИЛАТА НА ЗДРАВАТА ХРАНА
Автор: apostapostoloff Категория: Други   
Прочетен: 1596 Коментари: 2 Гласове:
7

Последна промяна: 17.12.2012 17:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

         


                                  
         
  ТЕ ПАЗЯТ НАШЕТО СЪРЦЕ      

 

 
Българите, не ще и дума, са „световни шампиони” по сърдечно- съдови заболявания. Знайно е, че здравото сърце не е само резултат от наследственост.  Здравословното хранене също така ни предпазва от здравни проблеми.  Затова ви предлагам списък с храни, които ще ви помогнат да поддържате сърдечно- съдовата си система в добра форма:



1. Овесени ядки


Те са прекрасна закуска, богата на омега-3 мастни киселини, фолиева киселина и калий. Това, заедно с голямото количество целулоза в тях, ги прави незаменим помощник при намаляването на холестерола, както и за поддържането на тонуса на кръвоносните съдове. Колкото по-едри са зърната на овеса, толкова повече целулоза има в тях.
Добавете към овесените ядки банан. Той също е богат на целулоза.


2. Сьомга


Тя е един от най-добрите източници на омега-3 ненаситени мастни киселини. 2-3 рибни ястия седмично спомагат за поддържане на нормално кръвно налягане и съсирване на кръвта.
Според статистиката, сьомгата намалява с до 1/3 риска от инфаркт. Освен това тя съдържа силен антиоксидант, който запазва силата на паметта и здравата кожа. Ако сьомгата не е по джоба ви, тя може да се замени със сардини или риба тон.


3. Авокадо


Ако добавяте по1/4 авокадо към салатата или месото, ще намалите нивото на “лошия” и ще си добавите “добър” холестерол в кръвта.

Освен това особените ферменти, съдържащи се в авокадото, ускоряват процеса на усвояване на каротините от организма, които също са от значение за здравото сърце.

4. Зехтин

 

В него има мононенаситени мазнини, които се борят успешно с холестеролните плаки и предотвратяват запушването на кръвоносните съдове.

Резултатите от съвместно изследване, проведено от 7 национални медицински института, показват, че жителите на остров Крит умират рядко от инфаркт, въпреки че имат генетична предразположеност към високо ниво на холестерола. За приготвянето на салатите и ястията си обаче те използват САМО зехтин.


5. Ядки


Орехите и бадемите съдържат най-много омега-3 мастни киселини и мононенаситени мазнини. Употребата на ядки спомага за по-доброто усвояване на целулозата и за намаляване на чувството за глад.


6. Ягоди, малини, къпини, боровинки


Те са богати на противовъзпалителни вещества, които значително намаляват риска от сърдечни болести и рак.



7. Фасул и леща


Лещата и фасулът са богати на целулоза, омега-3 киселини и калций. Същевременно те са относително ниско калорични и могат да заменят всяка една гарнитура.

8. Спанак


Съдържа много лутеин, калий, фолиева киселина и целулоза. Може да бъде заменен и с всеки други две зеленчукови ястия. Доказано е, че 2 порции зеленчуци дневно намаляват с до 25% риска от сърдечно-съдови заболявания. А всяка допълнителна порция - с още 17%.


9. Ленено семе


То е истинска съкровищница на омега-3 и омега-6 ненаситени киселини. Можете да го добавяте в салатите или другите ястия.


10. Соя


Тя се бори успешно с холестерола и зарежда организма с протеини, но важното е да употребявате натуралния, а не генномодифицирания й вариант. Натуралната соя се използва и за приготвянето на соево мляко, което е също така много полезно за сърцето. Не прекалявайте обаче с употребата на соев сос – в него има твърде много сол.

 

 

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ 

 

www.Otslabni.net




Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Е, при положение,
22.11.2010 14:37
че соята ни е основна добавка, значи имаме шанс ;)))
цитирай
2. apostapostoloff - Соята е чудесен продукт!
22.11.2010 15:34
Да, соята е чудесен продукт. Соята изхранва цяла Азия. Тя е МНОГОКРАТНО по- полезна и далеч по- здравословна от МЕСОТО. А за идиотщината "Стара планина" няма да напиша и дума.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: apostapostoloff
Категория: Други
Прочетен: 2928764
Постинги: 1925
Коментари: 658
Гласове: 3571