СЪВЕТИТЕ НА ДРЕЙТЪН БЪРД
Предлагам на вашето внимание едно актуално интервю с Дрейтън Бърд- водещ специалист в областта на маркетинга:
Колко важен е дизайнът на уебсайта за цялостната маркетингова стратегия?
В днешно време трябва да имаш уебсайт. Той има три функции:
1. Да увери хората, че съществуваш. Уебсайтът те ратифицира.
2. Да разкаже на хората за ползите от услугите и(или) продуктите, които предлагаш (и ако е възможно те да бъдат демонстрирани).
3. Да даде възможност на хората, които биха се заинтересували, да задават въпроси.
Рядко уебсайтовете надеждно изпълняват тези три функции – много от тях не изпълняват нито една.
Бихте ли описали най-важните аспекти от писането на съдържание за корпоративни сайтове?
• Да се пише на прост език, така че хората да разберат бързо и лесно какво можеш да направиш за тях
• Да се изрази бързо това, което те прави по-добър
• Да се предложи нещо, което ще ги накара да искат да споделят детайлите си с теб, за да продължиш разговора впоследствие
• Да се работи с изображения за по-силно въздействие
Смятате ли, че съдържанието на уебсайта трябва да бъде по-сложно написано или напротив - по-простичко, за да бъде по-лесно за потребителите да се заинтересуват?
Простичко. Хората с по-сложни натури също ще го разберат. Също така, когато хората гледат маркетингови послания, те не мислят върху тях. Трябва да се погрижим да е лесно разбираем текста.
Изображения или текст? Кое е по-важното за комуникирането на едно съобщение?
И двете са от съществено значение. Ако трябваше да избирам, ще кажа текст, защото картината не може да продава, така както текста може. Всъщност, видеото е това, което най-добре работи при мен.
По какъв начин можем да използваме най-ефективно фирмения си уебсайт за директен маркетинг?
Събирайки имена на евентуални бъдещи клиенти. Това важи не само за фирмения уебсайт. Никога не знаеш кога хората ще решат да купят от теб, затова трябва да продължаваш да говориш с тях, докато го направят. Един от клиентите ми изпраща над 100 отговора на запитвания. Един друг пък е милиардер. Когато попитах неговия маркетинг директор колко време продължава да пише на хората, на което той отговори: „Докато се предадат“.
Записал:
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ