Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
26.12.2014 06:31 - ДЖОН КЕРИ: "БЪЛНУВАНИЯТА НА ПУТИН"
Автор: apostapostoloff Категория: Политика   
Прочетен: 4114 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 01.11.2015 07:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

                                                         МУРЗИЛКИ


                             image

 

Предлагам ви две публикации от руската преса, описващи как работи руската пропагандна  машина. Първата е интервю за списание "Афиша" на руснак, работещ за властта като интернет трол от 2011 г. и стигнал до организационно ниво. На жаргон подобни хора са наричани "мурзилка", което има смисъл на "проститутка".

"Срещу определено заплащане се подготвяше дневен ред и в 9 сутринта се правеше инструктаж на "мурзилките". На него им се обясняваше на какво да обърнат внимание през деня, как да надхитряват модераторите, какви акценти да поставят и къде да ги публикуват. Напомня им се, че трябва да работят - не да напишат един постинг, а да препредават и да поддържат постоянно зададения им ред."


Запитан откъде са идвали указанията, то отговаря "отгоре, от кръговете около администрацията на президента".


"Можете да ни наречете


информационен ескорт, медиен консултант, отдел за пропаганда
.


Аз се включих, когато вече се работеше в интернет. И не съм се занимавал с писане на коментари срещу 85 рубли, пък и това ми се струваше загуба на време. С това се занимаваха хората от младежките движения. Те разполагаха с много пари и все за нещо трябва да ги харчат. Затова киснеха в социалните мрежи и сайтовете и пишеха съвършено безсмислени коментари."


Източникът на "Афиша" допълва, че до 60-
годишния юбилей на Путин (октомври 2012 г.) са работели по определени теми в "Туитър" (т.нар. хаштаг) и са го правели предимно живи хора, след което е настъпил етапът на програми-роботи (т.нар. бот).

"Сега като опозицията пусне някакъв свой хаштаг сред водещите теми, ние веднага започваме да го задръстваме. Някой сътрудник от ниско ниво пише туитове, после тези туитове се дават на специален човек, който го вкарва в компютъра и пуска бот с този хаштаг. Така 85% от туитовете са генериране от бот, а 15% - от живи хора, като е добре сред тях да има и известни, за да се създаде "видимост". И имайте предвид, че

това е само дъното на информационните войни


Що се отнася до работата на пропагандистите на Кремъл в украинската криза, този "информационен войник" разказва следното: Поръчковите текстове се пишат по инструкция - подават се 5 опорни точки, защото не можем да се доверяваме напълно на журналисти или блогъри. И се вижда как се пише по тези точки. За Украйна, например, в материалите задължително трябва да се споменават думи като "бандеровци" и "историческо наследство".


                                    image


Много неща са се променили в началото на 2013
г. с идването на новия екип за третия мандат на Владимир Путин в Кремъл, потвърждава източникът нещо, което е писано от редица други издания. Системата на троловете е била обявена за нефективна и са намалени парите за нея. "Хората, които взимат решение по тези въпроси, изобщо не са либерали или пък някакви журналисти, разбиращи от работата си. Те решават така: "Това е заплаха? Заплахата се ликвидира!".


Осем отдела работят в Москва в информационната война и всеки от тях отговаря за определен сегмент, продължава да разказва източникът на "Афиша". Той потвърждава също, че рейтингите в социалните мрежи на прокремълски "звезди" като Тина Канделаки или Владимир Соловьов са "напомпани". (Профилът на Канделаки в мрежата "ВКонтакте", например, има почти 600 000 последователи - бел.ред.). "Когато някой ни помага, ние му правим подаръци. При пропутинските блогъри реалните последователи са около 20% от това, което е изписано на страницата им. Намеквал съм на някои от тях, че аудиторията им може да не е съвсем "жива", но те са уверени, че това са реални хора."

Пропагандата винаги се води с бомбардировки


продължава изданието. Тя не става с един постинг, който всички обсъждат - това съобщение трябва да бъде навсякъде, трябва да има много материали и тогава то започва да действа на хората.


"Имах позната - опозиционерка от факултета по журналистика, която гледам напоследък, че е започнала да пише за "агресията на Запада". Друг познат - човек доскоро устремен, започна да ми натяква, че Алексей Навални е националист, че това е лошо и т.н. А аз виждам, че пропагандата работи.


Трябва в главите на хората да се монтират мисли


Василий Гатов, специалист по нови медии в Русия, коментира, че източникът на изданието изглежда наистина е вземал пари, но не разбира много от технологиите на информационната война, която наистина се води и в нея има доста "жертви".

"През последните няколко седмици направо побеснявам, когато виждам как хора, напълно нормални във всичко останало, започват да публикуват абсолютно изфабрикувани "доказателства" за Украйна.

Подобни новини лесно се различават от останалите по странните имена на сайтовете, на които се публикуват, по формулировката или по източниците от типа на "една жена в Донецк каза". Това са хора, които напълно сериозно започват под поредната измишльотина да проклинат всеки, изразяващ различно мнение и да предлагат закон за лишаване от гражданство и изгонване на предателите. Удивително е, че такива стават хора, иначе напълно нормални. Но на фронта на информационната война те са ранените, контузените и навярно дори "убитите", пише Гатов на страницата си във "Фейсбук".

 

ПОСЛЕПИС:

 

Можете ли да познаете колко руски курвички щъкат из блогбегето и ни заливат с гнусната си помия?...

 

 

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

 

www.SuperAstro.net/blog





Гласувай:
17
17



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: apostapostoloff
Категория: Други
Прочетен: 2348332
Постинги: 1637
Коментари: 663
Гласове: 3397