Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
02.04.2010 06:25 - Най- ефективната антикризисна мярка
Автор: apostapostoloff Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1706 Коментари: 0 Гласове:
2



КАК ДА УВЕЛИЧИМ ПРОДАЖБИТЕ

 

 

 

Механизмът на кризата е прост: потреблението рязко се свива и точно затова икономиката започва да запада. Поради това днес на дневен ред стои най- вече един въпрос: как да увеличим продажбите?!

Предлагам ви една изключително полезна статия, която препечатвам със съкращения от сайта Tune- in.            

 

„Отправната точка за размисъл върху тази тема ще бъде потребителят. Няма друга по-важна оценка от тази на потребителя за нашата работа. За да бъде успешен нашия бизнес, ние се нуждаем от достатъчно голям брой потребители на предлаганите от нас продукти или услуги. Ако реализираните продажби не удовлетворяват нашите планове, ние трябва да застанем на мястото на потребителя и да се опитаме да разберем  какво той не е харесал, за да направи покупката от нас, и след това да си зададем въпроса „Какво трябва да направя, за да се промени статуквото?”



Потребителите се намират в икономика, където предлагането надвишава търсенето. И така, както потребителите са информирани за предлаганите продукти и техните стойности на вече глобалния пазар, така и всеки предприемач трябва да е познава потребителите си, пазара и конкуренцията на този пазар. В тази икономика „на клиента”, фирмите, които вложат повече стойност в продуктите и услугите си и съумеят да изградят дълготрайни отношения с клиентите си, ще бъдат печелившите.

За да може една фирма да спечели клиентите на своя страна, тя трябва да изгради философия за продажбите, стъпила на маркетинговата концепция, да има правилно разбиране на продажбите към всяка отделна личност и да приеме ролята да компания, предлагаща разрешаване проблемите на клиентите при правене на покупките.

Именно маркетинговата концепция ще постави във фокуса на нашите усилия клиента, ще ни помогне да развием низ от дейности, които ще задоволят повече клиенти и ще ни дадат по-високи приходи и печалби. Тези дейности, известни като маркетинг микс – продукт, цена, промоция и дистрибуция трябва да развиваме така, че да повлияем положително на търсенето на нашите продукти.


 
За да повлияем на потребителите, ние трябва да разберем техните нужди, което се постига чрез ефективна комуникация с потребителя. За да продаваме повече, ние трябва да се вслушаме внимателно в отговорите на потребителите, и да им предложим стока, която притежава уникални характеристики и висока стойност.



Този подход предполага сериозно преосмисляне на нашата дейност. Това означава да развием стратегически план, в който производство, маркетинг, финанси и човешки ресурси поставят на фокус клиента и неговите нужди и искания.



Когато ние правим този план, трябва да знаем кой е нашия клиент. Един от проблемите на много от българските фирми, произвеждащи облекла е, че те не могат да установят кои са техните клиенти. Повечето от фирмите продължават да извършват няколко дейности едновременно, произвеждайки и предлагайки стоки и услуги едновременно на крайните (хората) и организационни (компании и други) потребители. В повечето случаи дейността на фирмите е подчинена на производството, а не на потреблението.

 


Фирмите се прехвърлят от единия полюс на другия или се опитват да правят микс от производство за едните или другите потребители, чиято единствена цел е запазване на някаква крепост, построена в миналото, която не може да служи на настоящето. През 90-те години, повечето от фирмите намериха в ишлемето развитието, получиха ноу-хау, създадоха съвременни бази. В началото на новия милениум пред тях се откриха възможности и някои от тях се настаниха и на българския пазар. От около една година и двете възможности се свиха, лутането между двете се засилва, но малцина са тези, които стиснаха зъби и избраха по-трудния, но по-сигурен път, този към българския потребител.

Този потребител има нужда да се довери на някого. Двадесет години този потребител все още не може да реши от къде да купува облеклото си, той се моли по потребителските форуми да дойде един или друг чужд бранд и да отвори магазин. Този потребител днес има нужда от етични брандове, предоставящи търсеното шопинг изживяване и удовлетворение от продукта.



За да предложим този продукт, ние трябва да станем експерти в производството на продукта. А за да сме такива, трябва да се специализираме да правим няколко артикула, но да ги правим отлично. Не може да правим едновременно абитуриентски рокли, облекло за свободното време и униформи. Такава дейност е по-скоро социална и има единствена цел да раздадем крехки заплати на нашите работници, но няма да ни даде печалбите, необходими за развитието на фирмата.

 

Най-силното оръжие, което е направило бранда Zara най-голям световен ритейлър, е тяхното експертно познание на дългия производствен цикъл при облеклото, което им позволява да съкратят пътя от идеята до магазина често до невъзможните две седмици. Може да започнем с малко на брой изделия, но трябва да бъдем експерти в тяхното развитие. Donna Karan стартира бизнес със седем изделия, Ralph Lauren започва с вратовръзки, в масовото производство фирмата Giordano избира 17 изделия.


Идва време да направим и анализ на продажбите. Кои продукти продадохме най-добре, кои изделия не оправдаха нашите планове. Ние трябва да разберем кои са онези 20% от продуктите, които ни дават 80% от постъпленията на фирмата, да елиминираме излишните изделия и да се фокусираме на нашите основни продукти. Това ще ни даде възможности да се специализираме и намалим разходите за производство на основните продукти. Постигайки тази специализация, ние ще предложим по-качествен продукт, с по-голяма стойност, която потребителя ще оцени.



Забележете, че калкулацията, която направих по-горе не предвижда посредник в реализацията. Т. е. ако трябва да имаме между нас и потребителя ритейлър, тънката сметка става невъзможна. Решението за избора на канала за дистрибуция трябва да вземем отново, взимайки предвид предпочитанията на потребителя. Колкото по-малко посредници между нас и потребителите, по-добре. Днес бизнеса не е само война на компаниите, но и война на веригата на доставките до крайния клиент.

Важен елемент от маркетинг микса е и промоцията. Чрез нея ще влияем на потребителите, чиято мотивация за покупки трябва да разберем, за да използваме правилния инструмент на промоция. Как да предложим продукта на потребителя, какви са неговите очаквания.



Развитието на философията за продажби на всеки потребител е пътя, по който може да увеличим нашите продажби. В центъра на тази философия е единствено потребителя. Ние трябва да създадем такива отношения с тях, които ще ги задоволят ще ги накарат да бъдат наши дълготрайни клиенти. Ще ви дам един пример със себе си.

В Китай кафето не е на почит. А, както знаете, в България повечето от нас си създадохме обичай да пием кафе сутрин. На път от дома ми в Пекин до колежа има две възможности за кафе – едната е KFC с тяхното „лошо” кафе и втората е студентско бистро с по-хубаво еспресо, което отваря сутрин, когато си поиска. Решението, което взех, за да задоволя моята нужда от кафе, бе в полза на „лошото”, но сигурно кафе от KFC, което освен че ми се приготвя в момента, в който аз се появя на вратата, ми се предлага с усмивка. Така аз получавам доза кафе, придружено от добро обслужване. Този пакет оценявам високо.



Примерът идва да покаже, че цената не е определяща. Клиентите влизат във вашия магазин, защото те искат да вложат парите си в нов продукт, който има стойност и те очакват да го намерят при вас. Но те ще влизат дотогава, докато имат надежда да видят, че вие ги разбирате, че помните за какво са дошли предния път и не са го намерили. И когато разберат, че са чути, те ще останат при вас. В противен случай ще направят едно бързо мисловно превъртане на брандовете, които са им правили по-добри предложения и ще се запътят към следващия магазин.”

 

От казаното по- горе става ясно, че един извечен закон  важи днес с особена сила:

 „В бизнеса няма място за глупаци!”

 

 

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

 

www.LudiPari.com



Тагове:   най,   мярка,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: apostapostoloff
Категория: Други
Прочетен: 3201591
Постинги: 1925
Коментари: 658
Гласове: 3575