12.05.2015 06:21 - НА ЛОВ ЗА ИЗВЪНЗЕМНИ
-15

Последна промяна: 12.05.2015 06:22

В ТЪРСЕНЕ НА ИЗВЪНЗЕМЕН ЖИВОТ

Експерти, търсещи извънземен живот в Слънчевата система и отвъд нея, се обединиха в безпрецедентна инициатива. В новосъздадения проект NExSS (Nexus for Exoplanet System Science) ще участват учени с различна специалност, за да бъде осигурен "синтезиран подход в търсенето на планети с най-голям потенциал на живот", съобщават учени от НАСА.

В екипа ще участват учени от 10 университета, сред които Станфордския, Калифорнийския, университетите „Бъркли“ и „Йейл“, институтите "Годард" и "Еймс", както и Лабораторията за реактивни двигатели.

Руски специалисти не са канени изобщо, защото руските космически програми търпят напоследък пълен провал.

Малко предистория... На 500 светлинни години от нас Земята има „братовчед“. Анализ на информацията от телескопа Кеплер разкрива планета, която има почти идентичен размер на земния, състои се твърда мантия и може би има подходящите условия за течна вода на повърхността си. Това е първата екзопланета, която събира в себе си всички тези земеподобни характеристики.

Астрономите без прекъсване обогатяват каталога с подобни на Земята екзопланети, защото нашата синя планета е единствената, за която смесъвсем сигурни, че на нея има сложни живи организми. Колкото повече екзопланети открият учените, толкова по-голям е шансът да срещнем братя по разум или в далечното бъдеще да колонизираме нови светове.

Kepler-186f може и да е първата по уникалното си сходство със Земята екзопланета, но според изследователите, тя съвсем няма да бъде последната. „Очакваме да има още такива“, споделя Томас Барклей, астрофизик от NASA. Той смята, че новите проекти на агенцията – TESS – сателитът за проследяване на екзопланети и телескопът Джеймс Уеб, ще улеснят много този процес и ще са способни да дават много по-детайлна информация за откритите планети.

Първата екзопланета беше открита само преди 20 години и макар изследването на тези светове да е сравнително ново, телескопът "Кеплер" на НАСА откри вече повече от 1000 от тях.

Учените ще търсят начини да определят дали тези планети са обитаеми и да търсят биоподписи, които могат да посочат наличие на живот.

www.SuperAstro.net/blog