22.04.2015 06:58 - ЗАГАДКАТА ПЛУТОН
-11

Последна промяна: 22.04.2015 06:58

ЗАВЕСАТА СЕ ВДИГА

Плутон е планетата, открита чак през 1930 година. Оттогава досега е натрупан доста оскъден фактологичен материал за нея. Точно затова астрономите и астролозите знаят твърде малко за Плутон. Има обаче куп шарлатани, представящи се за астролози, които публикуваха цели книги за тази загадъчна планета. Всичко, написано от тях е, разбира се, пълна глупост.

Добрата новина е тази: след 9-годишно пътуване и след като измина 4,8 милиарда километра, сондата "Нови хоризонти" на НАСА започна най- сетне да изследва Плутон. Това предадоха наскоро всички световни медии. На 14 юни сондата трябва да се доближи на най-близко разстояние до тази далечна планета джудже, за да разкрие загадки, свързани с нея и луните и.

След дълъг период на хибернация, който продължи 1873 дни и целеше да се съхранят инструментите и електронните системи на сондата, "Нови хоризонти" започна изследванията си на Плутон на 15 януари, когато бе на разстояние около 260 милиона километра от планетата.

Изпратените досега снимки са като светлинни точки, които учени от НАСА използват, за да направляват сондата към дестинацията и, която е на 12 500 км. от повърхността на Плутон.

Атмосферата, обграждаща Плутон, прави невъзможно извеждането на орбита около планетата. Затова сондата трябва да извършва наблюдения от разстояние.

Въпреки слабата осветеност на Плутон и луната и Харон "Нови хоризонти" трябва да събере данни за геоложките особености на двете тела и да създаде прецизна топографска карта.

"Нови хоризонти" пътува към Плутон - най-голямата от планетите джуджета в Куйперовия пояс - заяви ръководителят на мисията Алън Стърн от Югозападния изследователски институт в Колорадо. - Тази среща на 21-ви век е свързана с изследвания, които нямат свой еквивалент от мисиите "Вояджър" през 80-те години на миналия век."

Двата космически апарата "Вояджър", единият от които напусна пределите на Слънчевата система, прелетяха край планетите Юпитер, Сатурн, Уран и Нептун, както и край 48 от луните им.

"Благодарение на предстоящото безпрецедентно прелитане през юни познанията ни за Плутон и луните и ще се увеличат и несъмнено ще бъдат направени впечатляващи открития", допълва Джон Грънсфелд от НАСА.

www.SuperAstro.net/blog