19.03.2014 04:39 - ЕПОХАЛНО! | SuperAstro.net/blog
-3

ОТКРИТИЕТО НА ВЕКА

Изследователите от Харвард-Смитсонианския център по астрофизика са детектирали
гравитационни вълни, които досега бяха само едно теоретично предположение. Учените са уловили гравитационното ехо от Големия взрив, поставил начало на Вселената преди около 13, 7 милиарда години!

Доказаното съществуване на гравитационни вълни е наистина едно изключително, епохално откритие, което ще повлияе в значителна степен на космологията и физиката на елементарните частици.

Гравитационните вълни бяха последното непотвърдено предсказание от Общата теория на относителността на Айнщайн. Те представляват колебания в тъканта на Вселената, които пренасят енергия с движението си. Вълните от този тип се разпространяват подобно на тези, генерирани от хвърлен в спокойна вода камък.

Скоростта, с която се разпространяват, е равна на скоростта на светлината. Това научно постижение  със сигурност ще донесе Нобелова награда на учените, които го направиха.

Откритието на първичните гравитационни вълни от Големия взрив дава възможност на учените да научат много повече за това, как е възникнала Вселената. От десетилетия те търсят отпечатъка, оставен от вълните върху радиацията от експлозията, която е поставила началото на всичко. Едва сега научните изследвания на американските учени се увенчаха с този невероятен успех, който тласка науката със столетия напред.

www.SuperAstro.net