Прочетен: 1216 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 02.05.2011 08:13
125 ГОДИНИ КОКА КОЛА
На 8 май 1886 година един аптекар на име Джон Пембъртън занесъл кана със сироп в Jacobs" Pharmacy в Атланта, където го смесили с газирана вода и започнали да го продават по 5 цента чашката.
Това е скромното начало на компанията „Кока- Кола”. След 125 години същата тази компания е дала живот на повече от 500 марки по цял свят. Представете си само: през 1886 година са започнали с минималните продажби от 9 питиета на ден и са стигнали до 1,7 милиарда днес! „Кока- Кола” излезе от рамките на един град и една страна и стигна до повече от 200 държави по света.
От нищо нещо или невероятната сила на рекламата
В една американска банка има подземно помещение за съхраняване на ценности. В него се спотайва лист хартия, на който са записани около 20 съставки, които след специална комбинация правят една от най-популярните напитки в света: „Кока- Кола”.
Милиарди хора по света са пили „Кока- Кола”, но само една шепа мениджъри от фирмата знаят точната формула на тази напитка. Но не това е най- важното в случая…
Едва ли има човек, който да не е запознат с вкусовите качества на напитката, която първоначално била замислена като лекарство.
Това е така, от една страна заради отличителния и вкус и освежаващия ефект, а от друга - заради хитрите, оригинални, интелигентни и отлично позиционирани рекламни кампании, които направо омагьосват потребителя.
„Кока Кола” е преди всичко доказателство за важността на търговската марка и рекламата. Да вземеш някакво сиропче, което в крайна сметка се състои предимно от вода и захар, и да го превърнеш в стока за милиарди- това е едно ярко доказателство за невероятната сила на рекламата. Да, това може да направи рекламата с една НИЩО И НИКАКВА стока!
Ала българският предприемач май все още не разбира, че без реклама няма бизнес, няма икономика, няма прогрес! Рекламата беше и си остана Ахилесовата пета на българския бизнес. Резултатите са налице- беше необходима само една рецесия, за да фалират хиляди нашенски фирми…
Налага се един извод: ние всички трябва и можем да се поучим от грандиозния успех на „Кока- Кола”!
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ